2010. szeptember 23., csütörtök

MEGVAN! :) Mászás. Olcsó Lonely Planet. Maukemana?

Megvan a szobám!!! Nem kicsit örülök, egész héten szoba után  kutattam és nagyon elegem volt már belőle. Ezért nem írtam a blogot mert csak ez járt a fejemben de most már vége :)

 A lényeg: kb 50 eurót fogok egy hónapban fizetni, a szoba egész fényes és van saját fürdőszoba, akarom mondani mandi. Van benne ágy meg egy szakadt asztal és a fekvése elég kényelmes - Kuta főutcájának egyik gangja (keskeny mellékutca) lesz a bázis, innen kb 7 perc séta a part és 10 perc séta a mászófal.  Majdnem beköltöztem egy másik szobába, ami olcsóbb lett volna 200.000 Rp-val, de sajnos a szoba maga sötét volt és kicsi, pedig a fekvése annak is jó volt, közel egy úszható partszakaszhoz. A srác aki mutatta jófej volt, ő is ott lakik és a régi deszkáját ingyen kölcsönözte volna, a fény azonban fontos, így miközben a fösvény szívem vérzett úgy döntöttem inkább a másikat választom.

Ágy


Az sem utolsó, h. így tényleg sétatávra vagyok a más zófaltól is, nem csak a strandtól, így újra el kezdhetek mászni.  Egyszer voltam már, finoman szólva kijöttem a formából, másnap olyan hasizomlázam lett h. egy ideig élt bennem a gyanú, h. elkaptam valamit vagy vmi rosszat ettem. A legjobb az egészben, h. alig vannak emberek és akik vannak azok szimpatikusak. Az egyik indonéz topmászó csinálja aki tegnap utazott Szingapúrba versenyre és egy csomó tanácsot ad. Ami még így Bali déli, turistákkal telített részén élve szíven ütött: nem kell fizetnem érte. Tehát van egy tök jó fal, pár szimpatikus ember akik rákényszerítenek h jobban beszéljek indonézül, és közben még kb. edzenek is engem és mindezt tök ingyen. Nehéz elhinni. Majd csinálok képeket.

Asztal


A Lonely Planet vásárlásának története bizonyítja h. néha megéri tökölni. Az utóbbi hetekben mellékes tevékenységként amennyiben könyves"boltba" botlottam megnéztem az Indonézia LP árát.  A könyves boltot úgy kell érteni h. a helyi ember lerak pár könyvespolcot az utca szélére és a többi turista által itthagyott könyveket adogatják el jó magas haszonkulccsal így elég változatos a kínálat. A 2007-es kiadás legolcsóbb, már használható - tehát nem széteső - példányát 80.000 Rp-ért találtam, de nem akart lejjeb menni a boltos. Pár bolt után rájöttem h. ez nem rossz ár, és az utolsó amelyiket megnéztem a vásárlás előtt pont mellette volt. Ott nevetséges árat mondtak ugyanarra a kiadásra (150.000 Rp) így úgy döntöttem átbaktatok és megveszem a 80 ezreset. Miközben azonban mentem egy francia lány megállított mert hallotta h. mit keresett. Ő és a barátja éppen 3 hónap után tervezték elhagyni Indonéziát Sri Lanka felé és túl akartak adni a 2010-es kiadású LP-n. Végül 90.000 Rp-ért, azaz nagyjából 2.100 forintért vettem meg a majdnem 900 oldalas könyvet, egész jó ár.

Szoba előtt


Abban h. elmegyek a mostani kost-omból nem csak az a jó h. az új szobámnak jobb a fekvése v. világosabb, mint az előző.  hAz extra jutalom az, h. valószínűleg kategóriákkal kevesebb Mau ke mana?-t vagy Dari mana?-t kell megválaszolnaom. Ezek a hová mész/honnan jössz összetett témájába elvezető kérdések, amelyekkel naponta kb. 10-szer találtak meg a háziak. Tényleg kedvesek meg minden, de ez olyan őrjítő tud lenni az ő 24/7-es otthon-tartózkodásukkal, h. frissítő élmény lesz valószínűleg az új, morcosabb helyre költözni. Amúgy ezek a kérdések kb. a "hogy vagy/szia"-val egyenértékűek, csakhogy a háziak itt annyira egész nap csak otthon tartózkodnak h. ezek a kérdések és a rájuk kapott válaszok az egyik legváltozatosabb részét képzik a napjaiknak.

Személyes higiéniámért felelős szoba a jövőben


Most megyek, eszem valami finomat Sanurban ahol páran összejöttek egy jó warungban ahol finom tengeri kaját lehet enni olcsón, aztán pakolni kell, hogy holnap tudjak költözni. Holnap irány a gamelán, a költözés és ki tudja még mi, aztán pedig a következő hetek az nyelv, a mászás és a szörfözés jegyében telnek majd remélhetőleg:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése