2010. október 25., hétfő

Nyelvóra. Balangan. Amit...

Ma megvolt az első rendes indonéz nyelvórám. A csoport eléggé kicsi (szerintem a legkisebb az egész „évfolyamon”), 4 főből áll. érkezésemmel ez hétfőn és csütörtökön (eddig ez a két tanár okézott le) 5 főre bővül. Az egyetem maga elég szép helyen van, közel a tengerparthoz és szép zöld a kampusz,, ráadásul az alábbi medence található benneJ Csütörtökön ki is próbáljuk ezt a medencét meg lehet h. elmegyünk az egyik szép déli partra mert onnan már csak egy 20-30 perces köpés.
Medence az egyetemen

Takarítónő

Ma a közeli partok közül Balangant próbáltam ki ammi nagyon szép, ahogy mentem le a sziklába vájt lépcsőn még egy embert sem láttam cserébe a harsánykék tenger már ott hulámzott előttem a mélységben a fehér homokot mosva, az nagyon komoly élmény volt egy ilyen meleg napon.  Leérve a lépcsőn azért már látszott h. vannak emberek, de nem említhető egy lapon ez a beach Kutával ebből a szempontból. Végre találtam olyan kajáldát is amit Pulau Pangkor óta keresek, azaz olyat ami fadeszkákból van összetákolva és beér a tenger felé. Az ilyen hely az ideális olvasásra, elmélkedésre vagy akár bambulásra, ezt jegyezzétek meg.

Balangan
Balangan egy teljesen másik szemszögből

Természetesen a víz tele volt szörfösökel, köztük volt egész jó is, a csávónak nem ez volt a legjobb menete de azért talán látszik h. el azért nem süllyed.


Közben mászás-elvonásom van. Pontosan egy hete nem voltam mászni mert először pihentettem az ujjaimat fájdalom miatt majd a Ponti (az indonéz topmászósrác aki viszi a helyet) elment megint Szingapúrba versenyre így pár napos szünet is volt. Sebaj azért kicsit ma lementem húzódzkodni csak a rend kedvéért, remélem holnap már lesz mászás. Igaz, hogy elvileg az nem olyan nap amikor én is mehetek (igazolt sportolóknak fenntartva), de próba szerencse, szerintem szünet után rugalmasabbak.

Jó hely elmélkedésre



Amit talán nem tudtál Baliról 2:

Imádják az ünnepeket. Én már a germánokra is hajlamos voltam azt hinni h. ünnepmásiások, de a balinézek tuti világbajnokok ünnepnapokban. Egyszerűen mindig belefut az ember valamilyen útlezárásba amint éppen helyi kisebb-nagyobbb közösségek vonulnak fel. Ez amúgy természetesen ha az ember éppen fáradt, dugóban van, izzadt és semmi mást nem szeretne csak elérni úticélját kissé zavaró lehet, ugyanakkor kicsit nagyobb távolságról nézve tetszik a dolog. Eléggé összetartja a közösséget ha egyfolytában ilyen összeröffenésekre kell járni, még akkor is ha nagyon sok embernek fogalma sincs h. éppen mi van de mondjuk a nagymama azt mondta h most „ceremony” lesz uh. OTT KELL LENNI. Mellesleg nem tűnt úgy h. ezt bárki nagyon bánná. Szóval akármi van ezeket a hagyományokat tisztelik és megtartják ezeket a ceremóniákat, a hülye turista vagy külföldi diák pedig nagyon helyesen főjön a levében amíg vár.


Amúgy a turista valószínűleg orosz vagy japán, nagyon sokan vannak. Természetesen az ausztrálok vannak a legtöbben de nem véletlen, hogy egymást érik az oroszul, japánul, esetleg kínaiul – ők is egyre többen vannak – beszélni tudó munkaerőt kereső hirdetések. 

4 megjegyzés:

  1. Láttad ezt makifej? Lehet mégis Hollandiába kellett volna menni he? :)

    http://www.flickr.com/photos/kapturer/3936857757/sizes/l/in/photostream/

    VálaszTörlés
  2. plusz, http://goo.gl/maps/dDBR

    VálaszTörlés
  3. Igen láttam már, ha m1ek vissza kiugorhatunk, ez elég motiváció az edzésre? :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Makiali,

    látod én is annak a tömegnek vagyok a része aki bár nem kommentel de olvassa a kalandjaidat. Csak akartuk hogy tudj rólunk.
    Köszönjük még a "csajoknak" illetve majmos képeket. Apró aranyos állatokkal csak sikered lehet:)
    sok puszi a budapest rajongótábortól
    Lindamaki

    VálaszTörlés